Thursday, August 26, 2010

Bazar Ramadhan

Muka gila nampak makanan


15/08/2010(Sunday)-I LOVE BAZAR RAMADHAN!!!! Ayam percik, ayam golek, ayam madu, nasi dagang,nasi kerabu, nasi lauk, nasi ayam dara, roti john, kebab, nasi ayam, nasi beriani, otak2, rojak, popia, apam balik, putu piring, putu bambu, tau foo fa, kuih muih, air pelbagai jenis, ikan bakar, tahu bakar...argh!!terbakar I tiap kali datang bazar 'juadah' ni!

Akhirnya nanti I makan kurma,segelas air, kuih muih dah kenyang.Sungguh jimat berbuka dengan I,jom!hahaha!Kita ni manusia biasa, nafsu makan tu selalu melampau, so..kena la beringat supaya tak membazir & tak makan secara melampau.Syaitan tak de, tapi kita tetap over nak makan kan..Bulan Puasa ni la masanya kita nak didik diri sendiri kawal NAFSU, segala nafsu yang ada.eh?!ternampak popia basah la...nyam3.*makan jap.


bazar TTDI

hahahah!gelak berguling2 aku tengok gambar atas ni, main snap je..tengok kakak tu..betul2 menghayati emosi dia.hahahaha!!


menanti ayam percik!mengiurkan lagi2 ayam tu dibakar depan2. Punya rancak orang tengah membeli juadah..tetiba sesuatu berlaku ditepi ku...


I lagi slumber snap pix ni depan2.

Kenal tak?pengacara TV3 tu....Mazidul.slumber dia serang si peminta sedekah, for me kan..kalau sihat tubuh badan tu..kerja la..ni minta simpati orang je..Hari tu I nampak orang cacat jual keropok tepi jalan..lagi mulia.Semalam I tengok berita, Si peminta sedekah warga China dapat mengumpul duit 'free' sebanyak RM 15k !!!wahhhh!I pun tak ada duit sebanyak tu..Rakyat Malaysia ni sungguh baik hati tapi tak bermakna langsung kalau nak tolong orang MALAS!!!!Saya BENCI orang MALAS!!!sepak tepi jenis orang2 sebegini.tak guna langsung.Kalau tak pandai,tak cantik, tak kaya tapi rajin, baik terus naik martabatnya.'cos I pun kerja sekuat-kuatnya untuk menyara keluarga & adik2 *Fath emo tetiba.

P/S:Rasanya puasa tahun ni pasti penuh,kan?!we will see,hihihi...

No comments: