07/02/2009(sabtu)-Bangkit seawal jam 8 am dalam keadaan tak berapa segar kerna tidur lewat malam tadi dalam pukul 4 am..haha..banyak sangat fikir + penat kerja=migrain.Agak kelam kabut pagi tu sebab baru nak packing! nasib la Fath sudah biasa packing last minute ni..kebetulan pula Fath ada beberapa pakaian yang sesuai untuk bercuti di pantai ni...lebih dari cukup untuk 3 hari..so tiada apa yang perlu dibeli untuk persiapan,stock sunblock lotion,selipar pantai dah ada cuma perlu cari bikini sahaja nanti..haha..dibawah ni Fath dah susun gambar mengikut aktiviti...
Setelah check-in hotel selesai..terus menuju ke bilik,sea view lagi..rehat seketika sehingga jam 6.30pm Fath,Enya,Nisah dan Afiq gerak menuju ke Pantai Cenang, yang lain tinggal hotel sebab mama memang tak suka jalan2 sangat,Adik dan Bihah memang nak mandi swimming pool ayah teman mereka...
Sementara tunggu makanan sampai Fath tengok map..nama pun melancong..nak barget masa,wang,bergantung pada aktiviti sebab holiday Fath kali ni dengan family kali yang ke-3 sepanjang hidup ni...haha!!!*before this di Port Dickson (hotel Sri Malaysia) raikan ayah pulang dari Australia tahun 1997.Holiday ke-2 di Melaka (Makhkota hotel) raikan Fath baru dapat lesen kereta P.haha....iaitu dalam bulan Mei tahun lepas 2008.Fath banyak juga pergi melancong masa sekolah dulu..masa sekolah rendah(kebangsaan) pergi rombongan ke Melaka.(sekolah agama) pergi Cameron Highlands apa yang Fath ingat sangat sehari sebelum pergi kemalangan bas di sana yang tergempar satu Malaysia.ramai juga yang cancelkan tak nak pergi tapi bukan Fath walaupun pergi tanpa kawan..ingat sangat...join dengan siapa entah..masa form 2 join trip ke Perak.form 5 ke Melaka lagi.Pertama kali ke Genting Highlands tahun 2004 dengan kawan2,masa study IKN pergi Perak lagi tapi bukan holiday sebarangan tapi camping di Sungkai.memang best gila!!turun Batu Pahat,Johor pada awal tahun 2005bersama2 3 orang kawan,pergi atas dasar assignment masa semester 02 kena cari tokoh kraf,seminggu disana memang seronok bila berdikari ni...pergi Terengganu bukan holiday semata tapi lebih kepada buat show gamelan sempena majlis Perasmian Kilauan Tembaga tahun 2005.masa tengah praktikal sebulan di Kelantan tahun 2006 sempat Fath ikut Lecturer dan kawan yang lain ke Pulau Perhentian.terbaik!!!!2007 pergi A'famosa Resort dengan kawan2.2008 tahun yang kerap kali naik Genting,kaya la Genting.Rasanya lebih dari 5 kali dalam setahun haha!!!ada juga turun Kuala terengganu 2 orang trip 3 hari memang gila!!rasanya banyak lagi tempat yang pernah Fath lawat tapi tak berapa ingat sangat.08/02/2009(Ahad)-Bangkit seawal 8 am sekadar cuci muka dan gosok gigi...terus turun breakfast di cafe hotel.Kali ni breakfast di Awana tidak mengujakan langsung,tak ada pancake..banyak yang kurang jauh lebih teruk dari Awana Genting. Dah la untuk dewasa makan rm25, kanak-kanak rm10.Tak berbaloi.Selepas selesai makan menuju terus ke Pantai Cenang...mandi!!!
Gambar ini diambil semasa makan tengah hari ..tak makan apa sangat pun sebab masih kenyang makan pagi tadi..
Aktiviti utama hari ahad ni adalah mengunjung Underwater World..untuk dewasa yang mempunyai mycard hanya dikenakan rm25 ,kanak-kanak pula rm 18,student rm22 termasuk la warga emas hahupun yang sudah pencen.Tak sabar lihat apa yang menarik didalam..sebab tahun lepas datang Underwater world tutup sebab banyak ikan mati.kenapa?tengok berita dan baca surat khabar tak?orang dalam punya kerja... huhu...hayati dan lihat la gambar2 dibawah ni..part2 yang menarik yang perlu korang tahu..
makhluk apa kah yang hitam legam di belakang tu..anjing laut la...lagi menarik ada pertunjukkan memberi makan sambil bermain dengan anjing laut ni..pandai..
tengok penguin terbang atas kami...berenang sudah..mesti orang ingat Underwater world ni ada pameran ikan sahaja..apa yang menarik dan berlainan dari aquaria,disini terdapatnya binatang seperti burung,kura-kura dan seumpama dengan nya yang ada kena mengena dengan hidupan air..
lama juag kami berada dalam ni.. banyak aktiviti boleh diikuti selain pertunjukan anjing laut tadi,ada pertunjukkan bermain dengan ular senduk,3D theather dari pukul 1.30pm masuk keluar jam 4 pm.kemudain balik hotel rehat seketika..
Rehat tidak boleh lama Fath dan Enya teru skeluar mengikut perancangan ayah kami perlucari kek dan tempat sambu birthday mama nanti... Beli kek di Pekan Kuah tapi pilih restoran di sekitar Pantai Cenang jer..dah mermadai..Jam 8pm kami datang jemput mereka yang lain bagi meraikan mama..
suap mama kek...
sayang mama!!memang tak ada kerja lain pantang nampak benda pelik nak di buat main..ayah pun layan jugak..haha....Fath posing lebih2 pula..
Afiq la mangsa kami..haha!!
marilah datang kesini terdapat nya permandangan yang teramat cantik..lagi2 tempat penyinggahan boat2 dari mana2 entah..breakfast tak sedap..angin tengah malam yang nyaman dan sejuk..keadaan malam yang sunyi teramat..swimming pool nya lebih menarik dari Awana Genting.kiost internet tak ada..tapi tidur best..hahaa....honest betul..
Nampak Fath macam syok sendiri dengan hanphone kan?padahal Fath tengok syok ber-3G dengan si 'dia'..rindu...haha...depan Awana..
kenangan bersama kereta yang ada cerita nya...huhu....
kami sekarang di Telaga Habour!!wajib singgah untuk bergambar...
sampai sudah di Cable Car,Gunung Mat Cincang..
tengok Fath sempat lagi ber-sms dengan si 'dia' dalam cable car.....
kami sudah jadi gila sebentar ...haha...
antara aksi diluar jangkaan para pengunjung...
lagi orang heran..atas gunung ada berani mau melompat,nampak bertapa girang nya kami...
selesai aktiviti di Gunung Mat Cincang kami singgah sebentar di The loaf..untuk dapatkan chesse cake kegemaran kami...uhu..uhu..cheese cake......
bergambar dulu depan The Loaf...
selesai aktiviti membeli belah tiba penyerahan kembali kereta sewa kepada tuannya...kami bernasib baik dapat berjumpa saudara kami Aziz Desa..Kami dilayan dengan baik sekali lagi dengan hidangan makan malam pula walaupun ringkas tapi sudah memadai buat kami..alhamdulillah kenyang...terima kasih Mak Uda dan Pak Uda sekeluarga..
dalam lepulangan..ke KL
Muka pun dah terselah mengantok nya...penat,gembira,kecewa sedikit dengan beberapa perkara,ada beberapa tempat tak dapat pergi..apa yang nak diceritakan disini Fath enjoy holiday bersama family tersayang walaupun singkat selama 3 hari 2 malam tapi penuh bermakna dan dapat mengerat kan lagi ikatan kekeluargaan kami..bukan senang ye untuk semua ini...alhamdulillah kami selamat pergi dan selamat pulang... akhir kata sayangi la keluarga anda...hihi...
2 comments:
Mana gambar pakai bikininya?? takde pun..
He he he ..
dalam baju sudah...
Post a Comment